tisdag 15 april 2014

Att inte förstå mitt eget bästa

 
 
Nu... idag... kroknade jag till och hotade med att göra en polisanmälan.
Idag ringde min mobil och när jag svarade hörde jag...
 
 
- Hej mitt namn är S-någontingskitcoolt, jag undrar om det är Britt jag pratar med?
- Jaaaaa?
- Så bra, fortsätter S-någontingskitcoolt. Jag har ett erbjudande till Dig från mySafetey AB.
- Skämtar Du?
- Vaddå skämtar, hur menar Du?
- Ja, jag har NIXAT min telefon och ändå ringer Ni. Jag har bett er tidigare när Ni ringt att plocka bort mig från Er lista men det gör Ni inte.
- Jamen jag ska inte sälja något, fortsätter hon.
- Nähä... svarar jag nu lite förvirrat... är det gratis det Du har att erbjuda?
- Det är för Ditt eget bästa, säger nu den coola. Du vet väl att Ditt personnummer är en offentlig handling.
- Ja... det vet jag... (Jisses har juh undervisat i detta i 16 år, men det säger jag inte) och jag är inte intresserad... - Ringer Du eller Ditt företag hit en gång till så gör jag en polisanmälan, för jag anser detta är skrämseltaktik och att Ni terroriserar mig, fräser jag nu.
- Ja, gör en polisanmälan Du, näbbar den coola... -TROR Du polisen bryr sig? fortsätter hon. -Vi vill Ditt eget bästa och det borde Du förstå.
Nu blev jag skitarg... - Du tar med omedelbar verkan bort mig från Er lista och Ni ringer inte hit igen.
- Ok... men Du måste förstå att Ditt personnummer är offentligt och vi vill Ditt eget bästa, det måste Du förstå... Nu lät hon inte snäll längre, den där S-någontingskitcoolt, och jag lovar att coolhetsfaktorn var totalt borta.
Själv var jag ganska upprörd och fräste - Jag skiter i vad Du vill att jag ska förstå... detta är skrämseltaktik och Du stör mig på jobbet.
 
Här bröt jag telefonsamtalet. Moget! inte det minsta... men jag är oerhört trött på dessa telefonförsäljare som ringer även om min telefon är Nixad.
 
 

 
 



Nu... dags att lugna ner mig och ge mig i kast med kvällsmaten.

Må gott


4 kommentarer:

  1. Bonjour,
    Il est vrai que nous sommes sans cesse harcelés via le téléphone... Ils utilisent aussi l'image de certaines sociétés connues, telles le service des eaux, du gaz ou autre pour s'insurger dans votre vie et vous contraindre à les écouter... Une sorte de violation de la vie privée.
    gros bisous à vous !
    Une belle dentition votre toutou!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.
      Oj... så detta händer även hos Dig. Fula trick och knep.

      Hoppas Du får en fin påsk.

      Må gott

      KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Maila dem! Du hittar kontaktinformation på deras sida. Dottern har också fått samtal från dem - vill man ha deras tjänster tar man kontakt själv!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är rädd för att mejla dem. Då får de tillgång till min mejladress och då blir jag väl bombarderad där också.

      Hoppas Du får en fin påsk.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...