måndag 21 april 2014

Paradiset invigt

 
 
Vi har en fantastisk granne... P... Alla skulle ha en sådan granne som P.
I morse skulle båten vändas och upp på trailern och det fixar inte T och jag ensamma. Så är det bara. Jag säger till T att kika om det finns någon pigg granne som kan hjälpa till... äm... kl. 9.30 typ. Den han hittade var P... En kvinna lika arg och hungrig som jag... dock inte rödhårig... till färgen men till sinnet och fantastisk. Så är det... bara.
P slet av sig sina snobbenbyxor... dessa byxor är för henne vad mina muminbyxor är för mig och DET är inte att leka med. Denna outfit är allvar och iförd den går man inte ut och vänder någon båt... Så är det. Ska dock tillägga att hon hade andra byxor på sig.
Med P:s hjälp fixade vi detta... och vi kunde konstatera att hennes man inte fanns till hands denna gången heller. Han lyckas pricka in båtvändningen VARJE vår. Så är det... bara. Men han är bra på mycket annat, mannen alltså. Spika plåttak och fiska. Jorå... Bra grannar är vi förärade med.
P, berättade föresten att deras son (som inte börjat skolan än) inte kan bestämma sig för om han ska bo i Laxå eller Grekland när han blir stor. Laxå har han förövrigt aldrig varit i... P och jag tycker valet är lätt... Grekland... Så är det...
 
Idag åkte inte båten bara upp på trailern... då åkte i sjön också.
Idag har vi invigt Paradissäsongen. Nästan allt såg ut som när vi lämnade Paradiset i höstas. Kajen har rasat på två ställen... det var inte så mycket och vinterstormarna har flyttat sten och grus.
 

 
 
 
 
 
Bönan förflyttade sig mellan solfläckarna och gjorde inte många knop.
 
 



Snyggingen hade fullt upp med att förfölja oss. Var vi än var, hade vi en dobermann bakom.



 
 
Fiskgjusen hade fullt upp. Det är tre stora gjusar som snurrar över vår Paradis och två av dem har bo på ön norr om oss.
Där kan vi sitta på träsoffan T byggde förra sommaren och kika på våra grannar fiskgjusarna och jag vet att de jobbar på att få bäbisar... för det såg vi. Försöken alltså.
 





 
 
På väg hem med båten över vattnet orkade Snyggingen inte hålla sig vaken. Han lägger sig ner och blundar... bara lite... Det är jobbigt att vara med och kratta HELA Paradiset.




Så där ja... Påskledigheten är snart slut och jag ska ta en tv-tittar-kväll.

Må gott





2 kommentarer:

  1. Kära nån, vilka bilder du visar! Skönt att ha invigt Paradiset!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...