lördag 19 april 2014

Påsklunch

 
 
 
Påsklunch med fisk- och skaldjursbuffé tillsammans med familjen. Nu ligger vi mätta och jäser i soffan och mumlar övertygande att "ägg är också skaldjur", samtidigt som jag grämer mig över att jag gjorde för lite pannacotta. Jag gjorde så det räckte till alla, men det skulle varit mumsigt om det stod lite till i kylen... till kvällen menar jag.
 
 





Vi har bunkrat upp med massor av karameller i papper om det skulle komma några gubbar och kärringar. Några har det allt kommit, men jag misstänker att Snyggingen och Bönan gör att det inte är så många som vågar ringa på. Kanske är lika bra det... mer godis åt mig.









Sonen och mormorn hade mycket att prata om... jägarexamen, pensionärsboende eller fängelse och vem som mördat vem. Jamen det är väl normala samtal vid en påsklunch.




F, morfarn och T hade lika intressanta saker att samtala om...typ... trikiner, dietister och pingviner. Jorå...här saknas det inte ämnen.





Nu har gästerna åkt och jag har lite disk att ta tag i.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Din snygge son har en vacker kvinna!
    Det är konstigt att man alltid står där med disken men det ger också tillfälle att tänka över hur trevligt allt var.

    Glad Påsk på dig!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaaaaaaaa... :-) och de har just varit här och legat som två strandade ljuvligheter solstolarna.

      Hoppas Du får en fin fortsättning på påskhelgen.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...