fredag 19 september 2014

En annorlunda fredag

 
 
En fantastisk fredag... Fest på jobbet med tal av rektorer och landshövdingen (som fortfarande inte har fjädrar som en indian, vilket min son hade stor besvikelse över när han var liten), wifi-enkät, uppträdande av Fashion Pack och avslutningsvis en jättefin lunch på Conventum. Jorå... vi firade 30 år och det gjordes på ett mycket lyckat  och välplanerat vis. Glädjen infann sig i hela magtrakten.
En strålande sol gjorde att det nästan kändes sommar när jag kom hem. T och jag tog tag i rabatterna och röjde dem från visset och nu ligger allt och väntar i säckar att fraktas till Paradiset. Där ska de läggas ut på min solplaya i söderläge... innan vi lägger på jord.
 
 

 


T hann med en vända med gräsklipparen... Förhoppningsvis är det sista vändan för i år... MEN man vet aldrig.




Nu... dags att börja med middagen. Sonen och hans F kommer och hälsar på ikväll.

Må gott

2 kommentarer:

  1. Så kul med fin jubileumsfest och gott att hinna med trädgårdsarbete samma dag! Din pelargon är ju så fantastisk, bedårande, ljuvligt söt så jag är riktigt avundsjuk, önskar den var min!
    Ha en go kväll med sonen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fest är alltid välkommen...

      Den här pelargonen är ett mysterium. Min vän Maria J, kom en dag med en liten stickling och berättade att hon köpt den från någon som sålde plantor efter vägen. Hon planterade sin och fick ingen riktig fart på den. Jag fick en stickling av den.
      Denna lilla planta växer oerhört låååååååååååångsamt, har vedartad stam, mycket små blad och ännu mindre blommor.
      Jag har lyckas ha den nu i tre somrar och den verkar i början må dåligt för att komma igång på sensommaren.

      Må gott och ha en fin fin lördag.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...