tisdag 30 september 2014

När tekniken strular

 
 
Varje måndag får jag äggleverans... Katja smyger in på mitt rum på jobbet och levererar 15 underverk i en kartong. Fantastiskt goda ägg i olika storlek och färg och jag blir lika glad varje gång. Dessa ägg är värpta av herrgårdshönor av olika sort. Äggen är turkosa, rosa, vita, sandfärgade och chokladbruna och det är en fröjd för ögat att se både innehåll och skal. Gulan är så gul att i en omelett ser det ut som om jag haft i saffran... och smaken är den bästa.
 
Idag ska vi äta ägg.
 
 


Sedan ska jag gå över på Polly. Det behöver jag för att bli snäll... Polly eller hummer och vi har ingen hummer hemma, så det får bli POLLYSAR.
 
Idag har tekniken strulat för mig och jag är färdig att döda en PADDA. Jojo... den bad om en uppdatering, som jag gjorde... den bad om en installation... som jag påbörjade... den bad om inlogg som jag gjorde och där kom jag inte längre...Den tog inte inlogget som jag hade innan uppdateringen. Låst läge liksom... Så... här går det åt polly...MASSOR av polly. Kanske inte löser mitt paddproblem... men jag får godis och av det blir jag glad och när jag är glad blir livet aningen lättare och jag kan se lösningsfokuserat igen.
Jorå... så får det bli.





Nu mat... polly... positivt tänk och en ny dag i morgon.

Må gott


4 kommentarer:

  1. OOOH!! MUMS!! ����
    Har du smakat dom där Pollysarna med Ahlgrens bilar i?? MUMS nr2��
    Kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har koll på ALLA Pollysar... Jag älskar de ljusa och T de mörka. Så jag vräker i mig de ljusa och sedan går jag över till de mörka... INGA PROBLEM :-)

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Bonjour,

    Hummm ! de bons oeufs frais... Un véritable régal.

    ✾ Gros bisous ✾

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...