måndag 29 september 2014

Ny app

 
 

Så... var det de där med appar och lekparker. Hörde på radion i morse (radio Örebro - P4) att vi nu kan ladda ner en app, som visar hur många barn som skadat sig på JUST I DEN lekparken som Ni har tänkt gå till med barnen. Jag visste inte att det fanns ett behov av sådana appar.
 
Sedan fortsatte inslaget med att... förr var lekparkerna farligare, men barn skadar sig mer i dagens tillrättalagda lekparker OCH vad beror det på. Detta kunde inte reportern svara på... MEN det kan jag.
På baksidan av vårt hus har vi en lekpark och när jag är i vår trädgård ser jag rakt in i lekparken... Där är MASSOR med barn och leker och det går ofta rätt vilt till och jag kan både höra och se hur barnen gör sig illa... Gissa vad många av föräldrarna gör medan deras små avkommor roar sig... jojo... föräldrarna leker med mobilen och har INGEN aning om vad som sker bland gungorna. En pappa var tvungen att sitta på en viss bänk för att annars skulle inte hans bärbara dator fungera... Bredbandet från det trådlösa nätverket var i en liten skugga i de andra bänkarna.
Är det så konstigt att barnen gör sig illa, när face book, Instagram och andra viktigheter tar fokus från det som sker i lekparken?
 




Så... nu fick jag ur mig det.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Det är inte bara i lekparken folk inte har koll! Dessa mobiler har gjort folk okontaktbara och frånvarande för omvärlden. Det är inte lätt att påkalla uppmärksamheten från någon som har öppnat sin mobil. T o m när jag har en kund i butiken kan han hålla på med mobilen. Vad i hela världen har hänt???
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är precis som om den sanna världen är i mobilen. Det ska uppdateras status och allt som sker för att alla andra ska se hur kul/bra Du har det.
      Jag fattar ingenting.

      *KRAM*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...