fredag 31 oktober 2014

Höstlediga

 
 
T och jag tog oss två dagar ledigt från jobben... Det känns lite lyxigt så här mitt i hösten.
Igår åkte vi till mina föräldrar och åt älgpannbiff i gräddsås... och T och jag tog oss en promenad "på stan". Det är inte ofta vi gör det hos föräldrarna... Jag flyttade därifrån till Örebro 1987 och igår var som en promenad i minnen... Gamla posten som idag är inte lika stor som då... Butiker som försvunnit och andra har tillkommit... Min första lägenhet... Strandpromenaden... Kyrkan där jag konfirmerades och det gula huset där jag jobbade... Männikor vi mötte som inte ser lika ut som den dag jag flyttade... Inser att jag inte heller ser lika ut... Inte lika slät och håret är kortare... Jag har inte blivit längre men aningen mjukare...
 
 
 
 
 
 
Så har jag planterat amaryllisen som förhoppningsvis blommar till advent... Röd...djupt röd och storblommig skulle det visst vara.
 
 
 
 

 
 
Nu är T på stan och hämtar skor jag har hos skomakaren... fixar en sladd till utebelysningen som ska pimpa trädgården.
 
Bönan... hon ligger på flanken och suckar ljudligt bakom mig...
Har musik på... HÖGT... det är fredag och solen skiner som en tok... jag har vilda planer på att riva upp Bönan ur sin skönhetssömn och ta en femkilometersvända... Japp... så får det nog bli... Rensa minnen... sortera jobb... planera nästa renoveringsfas... kan bli en givande vända...
 
 




Må gott


4 kommentarer:

  1. Det är roligt va allt kan se så annorlunda ut efter några år...ofta är platser mycket mindre än man mindes dem...
    Hi hi...jag ska också ta och väcka Valentino nu, så ska vi också ut på en långrunda...är ledig idag, så det är skönt att kunna gå i dagsljus��
    Ha en riktigt härlig höst-helg!
    Stora Skånekramar från oss alla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamenva... Vad liten vår STORA stad är mot vad jag minns...

      Just tillbaka från femkilometersrundan... T hann hem så vi fick sällskap.

      Ha en fin fortsatt fredag.

      *KRAMAR om*


      Radera
  2. Det är spännande att komma "tillbaka". Idag åkte dottern och jag till platsen där jag föddes och bodde till jag var 17 år. Det är stora förändringar - både bra och mindre bra.
    Ha en fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är spännande... roligt... vemodigt och nyttigt.

      Ha en fin fortsatt helg.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...