onsdag 19 november 2014

Inte snyggt - men varmt

 
 
 
 
Så fort jag kommer hem från jobbet byter jag till min muminoutfit med vidhängande fluffsockor eller raggsockor... Det är INTE snyggt men det är varmt. På jobbet går jag och fryser HELA dagarna och fingrarna är som isbitar. Det gäller att tina upp lite.
 
 

 
 
 
 
På kvällarna tänder vi ljus och jag ligger under en filt och gör inte många knop. Jag och Bönan gillar INTE kyla och även om det inte är så himla kallt (enligt termometern) är det rått och det går genom allt och tar tag i de mjuka delarna på min kropp. Gillar det inte. MEN...det gäller att tänka positivt... japp... det gör det... Så... om sju månader är det dagen innan midsommarafton... DÅ är det kanske varmare än nu.
 


 
 


Nu dags för mat...

Må gott



4 kommentarer:

  1. Ha ha, underbart att någon annan också tänker framåt...jag tröstade en kollega härom dagen med att "julen är snart här och sen är det ju snart dags för sommar och semester snart igen, det går fort"...
    Vet inte om hon köpte det, med så känner jag det i alla fall och då blir kylan lite lättare att utstå :-)

    Skånekramar❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker tänka sommar... 25 - 30 varma svaga vindar.

      *KRAMAR om*

      Radera
  2. Oj, fryser du nu när det är så varmt, hur ska det bli när vinter är här?
    Så vackra ljus!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då fryser jag ännu mer... ISCH.

      Må gott

      *KRAMAR om*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...