söndag 23 november 2014

"Nästansol" i tio minuter

 
 
Om en vecka är det 1:a advent och här kommer inte staken upp förrän tidigast dagen innan. Julmusiken lika så... inte en jullåt innan dagen innan. MEN... jag har amaryllisen och hyacinter på gång.
Igår kunde jag inte låta bli de små ljuvligheterna i affären... och två vita hyacinter fick bli med hem.
 
Just nu är november himla mörk... men idag kom solen fram i 10 minuter... eller sol och sol... "nästansol" kom fram i 10 minuter och livet kändes aningen lättare.
Annars har söndagen varit lugn. Sonen kom förbi och gjorde en djupinventering i kylskåpet. Han hade haft match... OCH vunnit och nu behövdes påfyllnad.
Doris... liten flatt-tant och Tindra flatt-flicka kom förbi med sin husse och matte. Doris som var så STOR när Snyggingen var liten... hon är inte så stor. Men det tyckte vi då.
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Nu... väntar en strykhög som INTE är att leka med. Den måste fixas för så här kan vi inte ha det.
 
Må gott
 
 


1 kommentar:

  1. Nej, jag gillar inte att tjuvstarta men hyacinter har jag haft i verandan snart en vecka. Stjärnor och stakar kommer upp tidigast söndag kväll (det beror på att flickorna och jag åker till stugan på onsdag och hem på söndag, då ska vi mysa oss). Men det blir ljust och fint när det lyser i alla fönster.
    Fin vecka på dig!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...