söndag 21 december 2014

Får inte bli en BullBöna

 
 
Idag har i tänt det fjärde ljuset... lagt in sill och fixat med nya hundburen.
Det går långsamt. Vi tar sovmorgon... somnar om flera gånger innan vi bestämmer oss för att gå upp. Vi äter julkatter och lyssnar ohejdat (till T: förtret) på julmusik.
 
 
 
 
 
 
 


I fredags fick jag ett paket av Katja på jobbet... Ni vet... hon med äggen. Jag vet ännu inte vad paketet innehåller, men det ska på tisdag läggas under granen för att öppnas på julaftonen. Jag måste ändå ha varit lite snäll detta år. Innerligt tack Katja för att Du kommer in till mig på jobbet och låter mig skratta, för alla ägg Du levererar, för Din frysbox, för Wordfeud och för en önskan om fred på jorden.



 
 
Med Bönan tar vi det fortfarande försiktigt. Promenader utan springa och inga onödiga hopp. Vi kanske är lite väl försiktiga, men det är bättre det än att det ska bli något tokig med såret.
Hon är hungrig vår lilla Böna... Så fort någon står i köket...då är hon med och har koll på ALLT. Det gäller att inte låta henne få något, vill ju inte att det ska bli en BullBöna.
 


 


ÄNTLIGEN är nya hundburen klar. Till den bil vi köpt, finns inga hundburar för hundar, modell större att få tag i. Det är "två golv" i bilen och när man tar bort det övre golvet, för att få in en större hundbur, är inhoppet så högt att det inte går att öppna dörrarna på "köpeburarna". Så T ritade en bur (enkelbur) som nu är svetsad och lackad. Jojo... Fint ska hon åka den lilla Bönan.



 
 
Så... den gamla dubbelburen som Snyggingen och Bönan delat på, ska nu säljas. En jättefin bur som vi inte skulle sälja om det inte vore för att den inte gick in i "nybilen". Sätt en kommentar om Du är intresserad för snart åker den ut på Blocket.




Nu fortsätter fjärde advent. Sonen och hans F kommer på middag och jag har inte gjort såsen än.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...