söndag 3 maj 2015

Ett Paradis öppnat

 
 
Idag gjorde vi DET... jojo... vi lade i båten och tog tillbaka vårt Paradis från Kung Bore. Inte för att det varit mycket is i vinter, men den is som varit hade raserat kajen på tre ställen... Den, isen alltså, hade flyttat en sten på över 100 kilo, flera meter från vattnet och upp på land. Det är krafter det.
 
 
 
 
Liten Böna mår idag bättre och hon sprang som en liten tant på rea... Det gick undan mellan träden och ibland lade hon sig på solstrimman och njöt.
 
 
 
 
 
 
 
Så... nu är vi på plats... Vi har öppnat Paradiset för denna säsong och nu kan inget annat än väderleken stoppa mig från att åka dit, varje ledig stund.
 


 


Nu är vi hemma och det hettar lite i kinderna av solens strålar... Jag fortsätter "odla mina fräknar" och har nu så mycket att jag slutat räkna dem.

Må som godis... Jättegott.


4 kommentarer:

  1. Åh, äntligen Paradiset! Det ser så mysigt ut där T och din pappa sitter och fikar.
    Ha en fin vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Oooh, TJOHO!! Äntligen dags för besök i Paradiset... Ser ju alldeles underbart ut redan! Bönan ser pigg och nöjd ut❤❤
    Ser fram emot härliga foton och därmed en liten bit av Paradis för mig med :-)
    Kram från oss i Skåne

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...