lördag 30 april 2016

Ett Paradis öppnat




Nu är sommarhalvåret invigt... Vi har öppnat Paradiset och liten Bill fick sätta sina tassar på dess mark. Mycket att snuffa på och mycket att kolla in. Liten Bill gör som Bönan gör.
Det blåste småspik och pollen till "förbannelse i luften", men det gjorde inget... Paradiset är återtaget från Kung Bore.

Lite missöden var det allt. Växelspaken på båtmotorn gick av och då var det bara att ro... och det i blåsten. Det gick... men jag vet att både T och jag kommer ha träningsvärk i morgon.


 
 
 
 
 


Liten Böna var det full fart på... Himla svårt att tro att hon för några veckor sedan synade döden i ögonen. 
Idag sprang hon runt och vi försökte "dämpa henne"... men det är svårt med en liten lycklig Böna.


 
 
 
 
 
 



När vi öppnade dörren till huset i Paradiset, var det som om tiden stått still sedan i höstas när vi låste och drog upp båten. En fin känsla...
Mitt ställe på jorden där jag kan sitta på bryggan och glo ut över sjön... eller ligga på soffa och spreta med tårna, lyssna på musik och fundera på om OM inte fanns...


 
 




Nu ligger båda hundarna nyduschade och nerbäddade i samma bädd och sover under en fleecefilt. Vi har den äran att få Bill här över natten och han är den som sover tyngst.

Själv tänker jag lägga mig och titta lite på tv... ta ett glas vin... en balja chips och njuta av att sommaren är nära.

Må gott



2 kommentarer:

  1. Härligt att ni öppnat Paradiset! Och hundarna är lyckliga.
    Just nu har jag ett glas rött och en burk med chips, känns riktigt bra.
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Hundarna har nästan inte rört sig sedan igår :-)

    Må gott

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...