onsdag 27 juli 2016

Duschplank och herrgårdshöns på samma dag




Idag beslöt vi oss för att fixa en utedusch åt mig... Själva duschen fick jag av sonen i födelsedagspresent förra året... (när jag fyllde 23)... och nu skulle själva "duschhörnan" bli till.
"Å varför badar inte kvinnan i sjön när den ligger precis nedanför" undrar säkert person av ordning.
DET kan jag svara på... Jag är oerhört frusen och får lätt kramp...och när solen gått ner har jag ingen lust att "kallbada" även om det är mellan 20 - 23 grader i vattnet... näe... jag gör det INTE. Så... en dusch åt mig.








Igår kväll gick jag runt och ställde mig på alla möjliga ställen och försökte föreställa mig hur det skulle vara att duscha just där. Var tvungen att väga in blåsten och hur långt jag måste gå med det uppvärmda vattnet... Mycket att tänka på för att få till en bra dusch...och tillslut hittade jag STÄLLET...





Virket skulle vara tryckimpregnerat och tunt som "lattor". Det finns inte att få tag i att köpa men på byggvaruhandeln ligger det sådana tunna lattor mellan plankorna för att de ska ligga "torra". Dessa anses vara skräp och de kastas allt eftersom traven med plankor minskar.
JUST dessa var vad jag ville ha... så jag gick till killen i kassan och frågade om jag fick köpa en bunt... DET fick jag inte... jag fick ta så mycket jag behövde utan att betala.
Tack Bauhaus för material till duschplanket. Jag är supernöjd.


 
 



Så var det själva duschen... Pumpen laddas med hjälp av USB och pumpar ca två liter/minut och räcker i ca 1 timme.
Vi har en zinkbalja på 50 liter så jag kan duscha ett tag. Det här kommer bli bra.


 
 




Framåt kvällningen packade vi ihop och åkte hem... Måste iland och bunkra upp och tvätta. Passade då på att åka till Katja och hennes familj för att köpa ägg.
De bor i en fantastisk herrgård... med hundar...höns...kalkoner och en JÄTTEKANIN och jag går runt med ett stort leende. 




Herrgårdsfröken Agnes, är en glad bullfröken, bred över baken och innerligt vänlig.



Baron Af K... en bredaxlad herre i sina bästa dagar som blir trött av att vila...Ikväll sprang han några varv och då måste han vila ännu mer.



Han lutade sig lite mot T...

 


Så var det kycklingar, och i dagarna har det kläckts mellan 30 och 40 stycken.

 
 
 
 


Jättekaninen hann vi inte med... henne tar vi nästa gång.

Må gott... nu tar vi kväller.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...