torsdag 21 juli 2016

Operation "rädda målarmusslan"




Igår fick vi besök... så himla roligt. 
Två starka damer som ville jobba och jisses vad de slet. Det händer grejor när man är fler... och med Katja och M går det med ett skratt "bubblande under ytan".
Innerligt tack för arbetskraften, skratten och presenten... som redan är använd.


 
 



Bill visade sig från sin bästa sida... 11 kilo kärlek som ingen kunde motstå.
Han visade även att han har "dobermanntakter". Han gick igång på bitrepet så det stod härliga till. 
IPO nästa.

 
 



I morse, när jag tog min morgonrunda runt hela ön... vilket är snabbt gjort... såg jag MASSOR med målarmusslor som låg och skvalpade i vattenbrynet. Så kunde vi inte ha det tänkte jag och skred till operation "rädda målarmusslan".
Till saken hör att jag nyss smort in fötterna och ville inte blöta ner dem... så vad gör en lösningsfokuserad kvinna... SJÄLVKLART... lägger hon sig på magen och fixar räddningen.
Det var på detta vis T hittade mig, då han tyckte att "morgonrundan" tog ovanligt lång tid.

Så... morgonrocken är förövrigt köpt för ca 15 år sedan... och har sett bättre dagar...OM någon mot all förmodan undrar... 


 
 



Bill har idag gått mellan sol och skugga... sovit... ätit... plockat sten... badat... sovit...vilat...




Nu väntar lite fruktsallad och yoghurt...
Måste nog smörja in mig lite innan jag äter... Svidande brun.

Må gott




2 kommentarer:

  1. Det måste varit en härlig syn för T, men jag tror han är van vid dina egenheter. Vet inte hur målarmusslan ser ut trots att jag har för mig att du skrivit om den tidigare. För det är väl inte den lilla spindeln du visar?
    Du ska nog inte visa fler bilder på Bill, jag börjar bli kär och jag ska inte ha nån hund!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-)... Även om han är van... blir han lika förvånad och överraskad varje gång.

      Har tidigare visat målarmusslan. Ska fixa en ny bild så Du får se.

      Klart Du ska ha 11 kilo kärlek.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...