måndag 22 augusti 2016

Jag tycker man ska använda saker som finns



I stort sett varje dag får jag höra...
- Nu när Ni flyttat till stan, cyklar Du väl till jobbet?
Mitt svar...
- Näe.
Följdfrågan blir...
- Men, varför inte, Ni som har så nära.

Eller...
Nu när Ni flyttat till stan, går Du väl till jobbet?
Mitt svar...
- Näe.
Följdfrågan blir...
- Men, varför inte, Ni som har så nära.

Funderar på detta...

Varför ska jag cykla, när jag har en bil?
Får förresten ont i rumpan när jag cyklar...
Varför ska jag gå när jag har en bil?
Varför ska jag parkera på "tappen" som ligger en promenadbit bort när jag kan köpa ett parkeringstillstånd och bara kliva innan för dörren och ta hissen upp till min avdelning.

Så...då får jag höra...
- Men, tar Du hissen, när Du kan gå i trappor?
Mitt svar...
- Japp.
Följdfrågan blir...
- Men varför då, det är ju så bra att röra på sig.

Funderar lite på detta...

Jag gillar att uppmuntra människor som gör uppfinningar. 
Hissen är uppfunnen och om det inte fanns människor som jag... skulle vi inte ha hissar.
Jag ser det som att jag är en STOR bidragande faktor till framåttänk...Hissar och bilar det är bra grejor ju. Jag är INTE lat... Jag tycker man ska använda saker som finns... typ hissar och bilar.

Så... jag fortsätter att åka bil och ta hissen upp till femte våningen. Äm...inte bilen...den tar jag från parkeringen hemma och schvuchar till jobbet genom stan... sedan parkerar jag den och går till hissen för att glida upp... till femte våningen. INTE en svettdroppe på min kropp har jag i onödan spillt.

Kan tillägga att jag sedan rör mig hela dagen... för att ta hissen ner till bilen... och åka hem.
Idag har jag gått nästan en mil... och det bara på jobbet. Hade stegräknare på mig.
Undrar om jag kan få köpa en sparkcykel med motor jag kan ha på jobbet?




  


Nu tar vi måndagkväll på det här...
Jag ska utnyttja ännu en uppfinning... TV;n.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...