måndag 8 augusti 2016

Kom hem med glädje i påse och många kramar



Sista dagen på ledigheten och jag har inte gjort många knop... Tonade håret... IGEN... och som vanligt blev det FÖR RÖTT... och inte blev det "kopparrött" som det stod på förpackningen heller... som vanligt kanske jag ska säga. Häpp.






Jag har en "två-dag" idag och det innebär att jag ser mat som värsta lockelsen och måste hitta på saker som INTE lockar till att äta... Tänkte att jag skulle göra "köpcentret nära oss" ett varv och se om jag kan hitta lite glädje i påse... DET kunde jag. Ojoj vad mycket glädje jag kom hem med... Jag kom även hem med många kramar...
Träffade först en vän jag "tappat bort" som nu stod i samma butik som jag och fingrade på glädje... Hon stod där... blond och klädd i en rosablommig klännig och i handen ett lika rosa paraply... Tidigare i mitt liv stod hon för glädje och "hitta-på-roliga-saker"... nu stod hon där med livet fullt av sorg och denna gång var det min tur att "puffa framåt" och "hitta-på-roliga-saker". Hon bad mig ringa... för själv klarar hon inte det just nu sa hon... "och svarar jag inte" sa hon... "ring igen"... Jag kommer göra det... Ringa tills hon svarar, det har jag lovat henne.
Vi skildes i dörren till butiken med löften om att jag ska ringa.

Några minuter senare träffar jag ytterligare en vän som jag "tappat bort". Jag såg henne på håll och kände först inte igen henne... vacker och rak i ryggen kom hon gående...även hon med en sorg i hjärtat... och med massor att prata om... Vi skildes med orden... NU måste vi träffas och ta en lång fika... Det kommer vi göra...

Av en annan innerligt god vän - min äggleverantör fick jag häromdagen ett jätteägg (struts) och tidigare miniägg (vaktel). Henne har jag träff med i morgon. 



 


Nu ska jag packa upp mina påsar.

Må gott



2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...