onsdag 21 september 2016

Igår fyllde jag 23... igen.




Igår fyllde jag år... 23 igen... Konstigt det där att "bara fylla 23" och ha en son som är äldre än jag är. Kvinnlig matematik säger T... och han tycker också att jag är rätt kass på det där med avrundning. Det tycker inte jag... det handlar om hur man ser på det.





Som sagt... igår fyllde jag år... en aning...
När jag kom till jobbet stod Kicki och Marina och sjöng för mig när jag klev ur hissen... För hiss det åker jag alltid... och eleverna hurrade. Jag fick ett STORT rosa paket av Katja. Vi firade hemma med familjen och åt smörgås och massor av pålägg och äppelkaka med vaniljglass direkt från maskinen... ja inte äppelkakan utan glassen.
Idag blev jag utbjuden på födelsedagslunch av Mari och vi fnissade som i gamla tider över sådan vi alltid fnissat åt... vi vred runt det där med sommarstugor och sjötomt... och vi sa att det här måste vi göra om... snart.
Jag gillar att fylla år... men jag gillar inte att bli äldre än 23... så nästa år... när jag fyller 23 igen... hoppas jag få lika många kramar... gratulationer och paket... jag gillar paket.
Innerligt tack alla Ni som tänkte på mig och gratulerade mig.


 



Nu fortsätter onsdagen med att tänka på "Snus"... som idag skulle fyllt 23 igen...men som firar det bland molnen med Snyggingen och Bönan sittande i en vit skrud och med vingar på ryggen och äter köttbullar och makaroner.
Jag orkar inte åka till hennes grav... men jag tänder ett ljus.

Må gott






2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott! Visst är det himla roligt att få paket! Vackert fikabord du gjort.
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...