lördag 15 oktober 2016

Där mossan är tätare och hösten gulare




Idag for vi till mina föräldrar. En lugn lördag med mycket skratt... mat... promenad... fika och ännu mera skratt... båten vändes också, det var ju för det vi åkte dit. Allt det andra fick vi på köpte och det tackar jag innerligt för.





Idag har vi gått i "heldagsskymning" och att fotografera är inte det lättaste om man (läs jag) vill ha bra bilder... visst går det... men det kräver en del för att bilderna inte ska bli gryniga. Jag är sådan att jag snabbt vill ta en ögonblicksbild utan blixt... 





Att ta en promenad i mina gamla hemtrakter är alltid lika fint... Skogarna är djupare... mörkare... grönare... Mossan är tätare hösten är gulare... Det doftar hemma även om jag bara bodde här i 11 år... så är de ändå som att komma hem...


 
 
 
 
 
 


Nu har vi kommit hem... Vi stannade efter vägen och plockade upp liten Bill... hans husse och matte hade roligheter för sig och ska i morgon jobba.

Nu ligger hundarna och sover... TantKarin knaprar torrfoder,..T hamnade i soffan och jag ska väl gå och göra annat än att sitta här.


Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...