fredag 2 december 2016

Äntligen en förklaring på SurTants beteende




Savannah har varit jättekonstig den senaste veckan...
Hon som älskar alla har blivit en riktig surtant... på sant... Hon har till och med fått för sig att det är ok att skälla på andra hundar och jag har fått plocka ner henne och till och med sagt till henne att lägga sig när hon "fulat" mot andra. DET är tufft mot denna lilla "följare" som älskar alla.
Hon har senaste dagarna inte haft någon matlust och mest sovit... och flera nätter i rad har hon väckt oss (läs T då jag sovit som klubbad) för att göra toalett mitt i natten.
JAMEN-NU-VET-JAG-VAD-DET-ÄR... Vår lilla Prinsessa har börjat löpa. Såg det i morse och vips... på bumsen förstod jag vad hon hållit på med de senaste veckorna.
Så... nu har vi rullat undan mattan i hallen och lagt dit en tvättbar matta och vi har större förståelse för hennes surighet... T mumlade något om att hon är rätt lik mig... DET kommer han få äta upp.






Annars är det mest som vanligt i december... Jag jular...och julmusiken är ett måste...Jag äter på tok för mycket choklad och funderar vilt på att spetsa glöggen med whisky, så som min morfar lärde mig var det bästa glöggen.
Glöggen vi själva satt efter urgammalt recept, är inte klar än så det får nog bli den spetsade varianten om det ska bli något i helgen.


   



Vad gäller det där med att tiden läker alla sår... Det stämmer inte... Såren och ärren finns... de blir lite diffusa för att rivas upp med smärta och sorg... 
Vi pratar fortfarande om Snyggingen och Bönan som om de finns i vår närhet... Våra första dobermann... de som höll på att ta knäcken på oss då de var superdominanta individer... men vänliga...

Nu har vi Bönans barn, Savannah liggande i samma bädd som sin mamma och Bönans barnbarn flyttar snart hit... De är våra nya fyrbenta vänner... och jag trodde aldrig att jag skulle kunna känna så mycket ömhet för en ny hund...men det gör jag... och idag när Savannah trasslade sig upp med överkroppen i mitt knä... böjde ner huvudet och lutade det mot mitt bröst, höll mitt hjärta på att svämma över... 





Nu fortsätter kvällen i ensamhet... eller ensam och ensam... Jag har TantKarin och Savannah hemma... T är på julbord och jag misstänker att det kan bli sent ikväll...

Själv ska jag koppla upp Prinsessan Savannah för en toalettvända... sedan blir det nog någon film att tokglo på.

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...