söndag 20 augusti 2017

Jag vet var skatten finns





Igår kom vi till Paradiset i hällande regn. Vi var genomblöta när vi anlände bryggan och det blåste småspik och vi hann inte mer än lasta ur båten, så kom solen fram och en fantastisk regnbåge visade sig... Nu go vänner vet jag var skatten finns och den ska jag allt åka och hämta någon dag.







Panelbytet fortskrider och mitt jobb idag var bland annat att måla de nya dörr- och fönsterfoder som T sågat till... Jag skred till verket och grundade noggrant... och målade täckfärg efteråt... Kan säga så här... Detta hus har även baksidan på dörr- och fönsterfoder ordentligt målat... T skrattade för när han skulle sätta upp fodren... hade jag inte målat det som skulle vara utåt... Så... det blir att skruva ner och gå på det hela igen med samma entusiasm. Jorå... det kan bli fel...ibland... och jag skyller på T... för huuuur katten ska jag veta vilken sida som ska vara utåt.

I morse kom min pappa för att fixa med kajen... och nog fixas det. Misstänker att faderskapet kommer ha redig träningsvärk och blånagel i morgon. Innerligt tack för hjälpen.


 
 
 


Även om det mest varit mulet idag... svider det i kinderna efter att ha varit ute. Är aningen trött och lite hungrig... Lite mat och en film och jag är himla nöjd.

Må gott








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...