söndag 22 oktober 2017

Dumt att ha trosorna i munnen




Så... ännu en dag med nerblodade golv och matleverans. Julia... är nog som "värst" nu, men hon är duktig att städa efter sig själv... Har testat att sätta trosor på henne... men... när jag vänder ryggen till har hon dem i munnen och jag vill inte riskera att hon sväljer dem och vi måste åka till veterinären och operera ut dem. Så... nerblodade golv är det enda alternativet just nu. Golvmoppen står framme och mattorna är bytta till tvättbara trasmattor... hundbäddarna bäddas rent varje dag och tvättas. Hon har löpt i en vecka nu... så det är inte så himla länge kvar. Misstänker att hon mår ganska sopigt och att hormonerna far runt som satelliter i hennes huvud. Ena stunden är hon ljuvligheten själv... för att andra stunden ha långfingret i luften... Hon är hungrig som få och har noll koll på vad som är rätt och fel... och i vissa lägen fungerar inte ens godis utan det är höjd röst som gäller för att få hennes uppmärksamhet. Då tittar hon på mig som om jag är DUM I HELA HUVUDET... och det är jag nog... och sedan lyder hon... lite.

TantKarin får också känna av Julias tillstånd... När Julia är som mest kelen funkar det för henne att borra ner hela sin långa nos i TantKarins pälsfluff. Det funkar inte för TantKarin om man så säger... och även om Julia upplever sig som grandios och fantastiskt underbar och kelen får hon redigt med däng på nosen av en ilsken nästan tandlös Tant på 14 år.
Det blir bättre... bara hon går ur löpet...sägs det... 






Just nu... ligger flickorna i sina bäddar och sover. De fick en ordentlig springtur i grusgropen på morgonen och kommer få en längre promenad senare i dag.

Själv håller jag håller på med matleveransen samtidigt som jag bakar. T och sonen slipar golv och förhoppningsvis blir de klara med sliperiet i dag.



 


Nu dags att hänga tvätt...

Må gott



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...