söndag 18 februari 2018

En lugn helg




En helg med massor.
Igår träffade vi mina föräldrar och när vi kom hem till dem satt sonen och liten Bill där. Så himla glad jag blev... Saknade dock F som jobbade. Vi åt... skrattade och fikade. En ypperligt fin lördag som avslutades med två bra filmer.

Kvartetten  - en stillsam engelsk drama/komedi som fick mig att le och hålla mig vaken.

The Intern - en stillsam amerikansk drama/komedi som fick mig att le vidare under kvällen och höll mig vaken tills över midnatt.

Båda filmerna värda att se... Inga snabba klipp... Inga våldsamma scener... inga mord eller biljakter. 







Idag startade vi dagen med dagens bästa måltid... FRUKOSTEN. Fruktsallad, yoghurt, äggmacka och latte... Så himla gott


 



På eftermiddagen träffade vi Jackson och hans människor. Flickorna och Jackson känner varandra bra vid det här laget och det går med en farlig fart i grusgropen. Jackson försöker fortfarande charma Savannah som har tagit på sig "surtantsrollen" och talar högt och ljudligt om för Jackson när hon tycker han är för ivrig. Jackson skaka lite på sig springer åt ett annat håll... men bara för ett lite tag.
Tack för en innerligt trevlig eftermiddag.


 


Nu har vi ätit och flickorna ligger nyduschade i sina för dagen rena bäddar och sover.

Jag tänkte ta en sväng med tv-zappen. Det ligger på min lott att bestämma över den.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...