lördag 6 augusti 2022

Kråkan drog Örnen




Vilken fantastisk semester... "arbetsläger" säger T. Vi har varit fem veckor i Paradiset och endast sovit i stan tre gånger, eller om det är fyra. Nu väntar förhoppningsvis en fin fortsättning på augusti och en fin september...sedan kommer hösten på riktigt och det är dags att dra upp båten.




I veckan fick jag en båt och båtar ska ha namn. Den gamla båten, som hängt med i många år heter Kråkan och hon fick dra båten jag fått... som vi gav namnet Örnen. Jorå... så Kråkan drog Örnen från stället där hon legat på land de senaste 20 (tror jag) åren. 




T och jag klarade av att dra upp Örnen på land i Paradiset, men när det var dags att vända henne, kroknade jag. Senare på kvällen fick vi hjälp med det. Nu väntar lite lagning av botten och målning, nya åror och en liten motor...sedan är hon "flytfärdig" igen. Det är bra att ha två båtar... man vet aldrig när det behövs.




Så har vi fått in alla nya fönster. DET var inte vad vi hade som plan att göra detta år, men det var nödvändigt så prioriteringslistan gjordes om och nu sitter fyra nya fönster insatta.




Den här veckan har vi haft strålande sol och vindstilla, åska, spöregn och blåst 16 sekundmeter, mulet och mörkt för att bli sol igen. När det regnade som mest, lade det ut en båt med två pojkar i. De måste verkligen gilla att fiska då de ger sig ut när det regnar så man knappt ser handen framför sig.



Nu väntar en kväll med N och Bill. Sonen och F ska på konsert och N och Bill får inte bli med. Ser fram emot det.


Må gott

I´ll be back.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...