söndag 21 maj 2023

Hela min själ var lycklig


I torsdags förmiddag åkte vi till Paradiset. Med oss hade vi så mycket att vi var tvungna att åka i två bilar. Så kan det bli ibland och speciellt om växter och sättsand ska med ut.

Vi kom i strålande sol och startade med att plantera.



Fredagen... så åkte alla plattor upp på uteplatsen mot väster. Det är ca 15 år sedan de lades om av T och mig och nu var det dags igen. Trädrötter hade börjat göra den plana ytan till en yta värd att köra motorcross på. Jorå berg-och-dalbana alltså.



I går kom sonen med familj på lunch. Hela min själ var lycklig.


N hade på sig flytvästen hon fick av mina föräldrar i doppresent. Storleksmässigt hänger den på sista versen. Liten fröken växer...


Så skulle det badas... för så är det. Finns det badbalja och vatten då ska det badas. Fröken är snabb och klev i med skor innan vi hann stoppa henne.



När familjen åkt, fortsatte T och jag med plattläggning. Jisses vad varmt det var i kvällssolen. Jag klagar inte... bara konstaterar att det är väl jättekorkat att lägga plattor i västerläge när solen gassar och det är vindstilla.



Idag for vi hem... i lika fint väder som när vi kom. Lite vemodigt men det är jobbdag i morgon.

Må gott

I´ll be back







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...