söndag 16 augusti 2020

DCM och 80-årskalas



Vi har haft en hemsk och en fantastiskt vecka.
Det hemska består i att jag hade på känn att Savannah var dålig. En konstig hosta och förra helgen fick hon jobbigt att andas. Julia har vårdat henne och när Savannah har vilat har Julia legat bredvid.
I onsdags kom diagnosen...den jag bävat för och den jag INTE ville att vår bruna prinsessa skulle få.


I Savannahs kull är det i dagsläget sex av hennes (om jag inte minns fel 12 valpar) syskon som dött i denna hemska sjukdom.
Savannahs kullsyster Ambra, dog när hon var som lyckligast... Sprang på träningsplanen och hoppade efter en boll... samtidigt som hon i luften tog bollen, tömde hon blåsa och tarm och när hon landade på marken var hon död. 

Enligt veterinären kom vi in i tid. I onsdags kväll började vi medicinera vår lilla flicka. Hjärtmedicin, urindrivande och vätskedrivande. 
I fredags var T in med henne igen till veterinären för en koll... och hon har svarat bra på medicinerna.

Savannahs uppfödare har gjort allt hon kunde innan parningen med Savannahs föräldrar. Modern... som vi hade på foder... vår Tanja även kallad Bönan... hjärtskannades och hon var friskt inför parningen... likaså pappan.
Savannah fyller 7 år den 24 augusti.

Visst är hon trött och medtagen... men hon är också påverkad av värmen och vem är inte det. I helgen har hon badat och ögonen var lyckliga.
Hon ska fortsätta springa, men på sina villkor... Ingen kickbike längre och inte springa bredvid cykeln.
Vi vet inte om vi "köpt" 6 månader eller 6 år... Det får tiden visa, men den dagen hon inte svara på medicinerna och hon visar att hon mår dåligt...så kommer vi inte låta henne lida. Vår bruna prinsessa ska må bra, fastän hon har en fruktansvärd sjukdom





Så kommer vi till det fantastiska...

I torsdags hade vi 80 - årskalas för min pappa i Paradiset.

STORT GRATTIS
80 - årsdagen 




I fredags efter jobbet for T och jag till Paradiset och igår kom min pappa över dagen för att hjälpa oss att laga kajen och annat fix. Det är han bra på. BÄST.


 

Nu väntar lite gott att äta och en strykhög att ta hand om.

I´ll be back.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...