söndag 5 september 2021

Jag behöver varma, soliga, vindstilla septemberdagar



En magiskt fin helg är sammanfattningen.
I fredags efter jobbet packade vi och for till Paradiset. Denna gång var även Bill, 11 kg kärlek med oss då sonen och F roade sig med F;s släkt på Öland... jorå... då hamnar kärleksbomben hos oss och det är vi så himla glada över.

Fredagsmiddag i västerläge med solen som värmde.




Vi har alltid sagt att vi INTE ska mata hundarna vid bordet... nu gjorde jag inte det... han satt på bänken bredvid mig och då kan det bli så att en liten gurkbit landar i munnen. 





Efterrätten några timmar senare i värmen från kaminen och en film att se på. Stort tack Katja, för paj och vaniljsås.



Lördagen var jobbig... T åkte iland med rivningsvirket från sommarens panelbyte. Bill åt och "smälte i solen". Jobbigt det där.


Vi planterade små björkplantor som min mamma drivit upp från frö.



T och Julia somnade på "solhyllan". Jag hörde hur de snusade och snarkade båda två. Uppenbarligen behövdes inte något mjukt att sova på.



I morse vaknade vi till en magisk morgon. Hägern stod i dimman och sjön låg platt och tystnaden var kompakt.



Frukosten åt vi i solen i österläge.
 


Jag hoppas det blir fler sådana helger innan vi drar upp båten för denna säsong. Jag behöver varma, soliga, vindstilla septemberdagar.


Nu är vi hemma i stan och tvättmaskinen går för fullt. Julia är nyduschad och Bill är hemma hos sig.

Må gott

I´ll be back.

 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...