tisdag 21 september 2021

Stängt Paradiset och firat min födelsedag



I helgen som var "stängde vi Paradiset". Plockade hem allt som inte kan vara kvar över vintern och stängde av elen och tog hem solcellsbatterierna. Förhoppningsvis kanske vi kan komma ut med en fikakorg i helgen som kommer... sitta och njuta av det sista innan vi tar upp båten.



Julia kollade allt vad vi gjorde och hon vilade inte många sekunder.



Batterierna väger 28 kg styck... och det är fyra stycken som ska ur lådan de står i... ut på bryggan... ner i båten... över sjön... upp på bryggan... upp i skottkärran... transporteras 300 meter till bilen... lyftas in i bilen... lyftas ur bilen... bäras upp till andra våningen och bäras in där de ska stå över vintern. Många lyft a 28 kg x 4



Några blommor ska jag försöka övervintra i gästrummet. Förhoppningsvis klarar de sig.




Igår firade vi min födelsedag... Fyller 23 år IGEN. För så är det... I själ och hjärta känner jag mig inte äldre.




Nu... lägga mig i fåtöljen och titta på tv.

Må gott

I´ll be back.




 

1 kommentar:

Kul att Du har lust att skriva några ord...