fredag 15 april 2022

Långfredag med fin lunch och kvällskravaller med brinnande polisbilar och skadade personer.



En fin långfredag. Mina föräldrar, sonen, F, N och Bill kom. Tyckte inte vi hade så mycket mat och jag var lite orolig över om det skulle räcka. Det gjorde det och alla blev jättemätta.




Vi avslutade med en Pavlova. En riktig sockerchock. "Den godaste tårta jag ätit" sa min mamma.





Gästerna åkte och vi tog en snabb vända till Paradisets strand för att kolla om färgen på båten torkat.

Nu... hemma...kravaller och polisbilar i brand. 
Jag är innerligt ledsen. Vad är det för arga människor som gör det här... som ger sig på dem som ska skydda oss, poliserna. Det ingår i Sveriges grundlag att få demonstrera, men om man vet att det handlar om sådant här... kan de då inte få demonstrera i ett stort inhägnat område där ingen annan kan se. Då faller det rätt platt och andra behöver inte bli kränkta och upprörda... MEN så här kränkt och upprörd och skada poliser och privatpersoner och tända eld på bilar, är att gå över en gräns för andras säkerhet. Betyder det inte något. OM man nu vill demonstrera och visa sitt "fula tryne" så faller det om ingen tittar. Om alla möter med tystnad så kan den som demonstrerar stå där och vråla. En kommunikation kräver att någon lyssnar... och i detta fall har någon gjort det... OM någon inte hade lyssnat, så hade den som demonstrerar inte fått luft.



 

Nu... måste jag göra något som kan få mig glad... En film att skratta åt och en balja ostbågar.

Må gott

I´ll be back



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...