onsdag 13 april 2022

Löper och är sur.


Idag känns det kallt och lite grått... inte som igår när solen sken och det värmde.
Har varit och klippt mig på förmiddagen och inte var det några varma vindar när jag knallade upp på stan.
 
I parken utanför blommar det gula blommor och jag trodde att de dött under fredagens snöstorm, men icke. 



Å julrosen... himlars vad den blommar utanför huset.




Julia är väl inte direkt någon blomma just nu. Löper och är sur... och det förstår jag. Misstänker att hon har "molande" ont både i rygg och magen. Bill som var här en stund igår, fick verkligen veta att hon inte var på humör för någon frallapojke sniffandes i de bakre regionerna. Vår lilla (läs 38 kg dobermannflicka) vrålade i så N, som just somnat vaknade. Bill hoppade högt och gick förnärmat till sin bädd.




De små tomatplantorna växer och nu är det en tidsfråga innan de planteras om igen.


Å jag har börjat påska lite... Ska ta tag i det i kväll... tror jag. Har tagit in ett ris där påskägg ska hängas upp och några fler påskägg ska fram. Har sparat massor genom åren som jag har som påskpynt.



 

Nu fortsätter jag onsdagen som enligt T är fredag då vi båda är lediga i morgon. OM vädret tillåter, kommer båten målas i morgon och förhoppningsvis lägger vi i den i påskhelgen.


Må gott


I´ll be back.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...