fredag 15 juli 2022

Sparris, Tusentomater och vindruvor



I förmiddags for vi till mina föräldrar för att äta lunch. Vi blev kvar i flera timmar. Gick en vända med mamma i trädgården och där... mitt i all grönska stod sparrisen hon fick förra året av "grannen från Boden". Jisses vad den växer... sparrisen alltså och nu har den fått bär... fortfarande gröna men nog de vackraste jag sett... De ser ut som pärlor i grön pärlemor... och om det gick skulle jag gärna ha ett halsband med dessa underbart vackra "pärlor".




I våras fick mamma några plantor med tomater som jag satt, bland annat "tusen tomater". Samma sort har vi i Paradiset, men de är lååååångt ifrån så här stora och våra ger ännu inte några tomater. Mamma berättade att hon hinner inte få några tomater, då pappa, som är vegetarian och inte gillar grönsaker, äter upp alla. Han går i växthuset och äter dem som godis. 



De har andra tomatsorter också... dessa är inte av "godisvarianten" så de får sitta lite till.



Vindruvorna hänger i stora klasar i växthuset. Dessa blir söta, nästan svarta och har bara en kärna.




Nu fortsätter vi kvällen med någon film, en balja ostbågar och något gott att dricka.


Må gott

I´ll be back




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...