lördag 10 augusti 2024

Jag är inte färdig med sommaren



I onsdags var min sista lediga dag för denna semesterledighet och jag höll på att "gå sönder". Jag är inte färdig med sommaren och jag är inte färdig med att vara ledig. Så... när T slutade jobbet for vi till Paradiset för att äta en "stödkorv med bröd" och njuta av tystnaden... För så var det, tyst, varmt och stilla.



Med oss hem hade vi dagens skörd av tomater, bönor och blåbär. Jag har i alla år trott att det är kråkan som tar blåbär från buskarna... Det är det inte. Kråkan är oskyldig. Det är Julia som äter blåbär direkt från buskarna och sedan vi flyttad dem närmare huset, har vi kommit på henne flera gånger.



Igår, efter jobbet kom N och Bill för att stanna över natten. Vi hade vilda planer på att åka till Paradiset, men det regnade... och då menar jag vrääääkte ned och idag blåser det 20 sekundmeter... så någon Ö blev det inte.

När N kom, åt vi köttbullar. Det hade hon beställt och så fick det bli. Efter det var det dags att bada och där kroknade hon. Så... när klockan var 19.10 sov hon.





Hon sov nästan 12 timmar och vaknade jättehungrig. Yoghurt och ägg var vad hon ville ha... men en smörgås med leverpastej slank också ner.



Sedan var det dags att leka och bästa stället är gästsängen. Där är det mjukt att sitta och leksakerna får plats.


Kamma T skulle  hon göra... men insåg snart att han har inte så mycket hår på huvudet att kamma... så hon gick över till att kamma honom på armarna.



Sedan skulle det läsas...



 

... och när jag fixade lunchen gick T och N till en lekplats nära oss. Gunga är det bästa hon vet.




Nu har N och Bill åkt hem till Huset på höjden och vi har varit ute och handlat. Det blåser fortfarande för mycket för att det ska vara trevligt att åka över sjön till ön... Det retar mig...

Må gott

I´ll be back











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...