lördag 25 mars 2017

Stockholm, "Samvetssoffa" och ny medlem i flocken



Igår morse åkte jag med ett gäng från jobbet till stora "Hufvudstaden" för att göra ett studiebesök på en skola och efter det var det "frigång" innan hemfärd.
Måste tillägga att jag inte är van vid den stressen och pulsen det är i en större stad och jag var efter ett tag heeeeeelt slut i huvudet.


 
 
 



Vi hann till NK för att provsitta soffan jag tittat ut... Den höll måttet och jag fick med mig en provkarta på MASSOR av fina tyger. Sammet ska det bli eller som jag sa när jag var liten "samvetstyg". Det kommer inte bli någon turkos soffa, även om den är himla snygg.





Eftermiddagen avslutades med Afternoon tea på Svenskt Tenn... Så himla gott och lyxigt.




Så... i morse fick vi besked om en ny liten flockmedlem... Julia heter hon och är sju månader på måndag. En liten flicka från Ungern.
Vi har inte vågat hoppas... och vi har nästan inte vågat tänka tanken efter Ingela... men nu är hon här... vår lilla Julia. Hon mellanlandade i Norge hos Savannahs uppfödare... men nu är hon vår och hon är innerligt välkommen och efterlängtad.





Vi träffades utanför Karlstad och lät hundarna rusa av sig... Savannah, Jenna, Julia och Jennifer. Fyra vackra flickor.

 


Nu är vi hemkomna och Julia håller på att undersöka hela huset... Mycket nytt och läskigt...

Dags för mig att mysa lite med liten ny flockmedlem...

Må gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...