lördag 4 mars 2017

Två månader jag inte gillar...



Igår precis innan jag gick hem från jobbet "rasade nacken" igen och jag har levt på starkare saker än Alvedon...jag har haft varm vetekudde virad runt halsen och jag har ojat mig för varje steg jag tar... Om jag får säga det själv, så är det aningen lite synd om mig just nu... och det säger jag rätt ofta. Misstänker att T tycker jag är rätt fjompig... men det här är lika illa (läs betydligt värre) som när han är förkyld. Jorå... så är det allt.

Häromdagen gick vi in i en av de månader jag INTE gillar... Mars... fy attan vad jag tycker illa om månaden Mars...lika illa tycker jag förresten om månaden April. Allt är smutsigt ute och luktar illa och skulle det vara så att solen skiner... då syns även damm och smuts inomhus. Mars och April är någon form av "väntemånader"... Jag har aldrig gillat att vänta.

Just nu i vår lilla del av världen är det himla smutsigt ute... "Det är inte alltid så i mars" sa T... och det har han i och för sig rätt i... Tittade på bilder från precis tre år sedan när vi var ute och gick med Snyggingen och Bönan. Gnistrande skarsnö och strålande sol... Himlars vad fint det var ute... och vi hade fått linda deras bakhaser för att de inte skulle skava sönder dem.






Nu har vi just kommit hem från ett shoppingrace... Ny tröja till mig, två skjortor till T, komplettering av renoveringskit (makeup) till mig...och mat... Trodde vi skulle var ensamma i butikerna... DET var vi INTE. Himlars vad folk det var ute.



 



Nu dags för mat... ett måste för att jag ska hålla mig snäll...


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...