måndag 27 mars 2017

Efter jobbet...




Efter jobbet lastade vi in flickorna i bilen och åkte till den nedlagda golfbanan. Båda hade långkoppel och kunde springa förhållandevis fritt.
Inte läge att ha dem helt lösa då det är förbjudet mellan mars och augusti... Vill inte ställa till något tokigt.

Julia finner sig mer och mer tillrätta i vår flock. Hon har håller fortfarande på att undersöka ALLT i våningen och det där med att gå fint i koppel är hon och jag inte riktigt överens om vad det innebär... Det blir vi snart... Hon har lärt sig att komma till mig när jag kallar... och hon är snabb som en liten vessla på att visa att hon hör mig... Med lite godis i handen är jag det mest fantastiska som finns... och jag ska villigt erkänna... jag kan smörja in hela mig med en köttbulle om det skulle behövas för att bli oemotståndlig. Det har ännu inte behövts.

Savannah däremot... hon älskar T mest av allt... även om jag är OK... så är T bäst... Om jag skulle stå och vifta med en oxfilé och T med en morot... skulle Savannah genast bli vegetarian. Jorå... där kommer jag tvåa... eller kanske fyra... Efter T, sonen och min pappa.



 
 


Nu dags för mig att välta omkull mig i fåtöljen och se vad som finns på tv.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...