fredag 7 augusti 2015

Bitte-Gulle-Stina, tjock, rödhårig och alltid hungrig

 
 
 
Jamen så kom sommaren åter och jag blir varm i själen... OCH snäll. Ska villigt erkänna att jag är en riktig surpuppa när sommaren inte är solig och varm.
 
 
 
 
 
Fast det händer saker i "måste-göra-när-jag-har-tid-högarna" när det regnar. Jag har till exempel scannat in alla mina fotonegativ och har "bara" diabilderna kvar att göra digitala.
 
 
Låt mig presentera "Bitte-Gulle-Stina" som jag själv kallade mig för när jag var liten... Tjock, rödhårig och alltid hungrig... för det mesta glad men det kunde snabbt gå över till TVÄRILSKEN om något inte gick "min väg" eller om maten inte levererades snabbt nog... Viktigt det där med maten ju.
 

 
 


Några år senare... Fortfarande rödhårig och alltid hungrig... för det mesta glad men blir inte lika lätt tvärilsken... blir mer ledsen OM det inte har med mat att göra förstås... för det är fortfarande viktiga grejor...



 Så... nu dagens första latte... Det är viktigheter det.

 
 
 
 
Må gott
 
 


2 kommentarer:

  1. Du var en sötis som barn och vacker som vuxen!
    Njut nu i sommaren!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack

      Njuter för fullt.

      Ha en fin fortsatt söndag.

      *KRAMAR om`na'

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...