söndag 21 mars 2021

Nu har nog bävern "skitit i det blå skåpet".




T och jag konstaterade just att det är två år sedan vi firade påsk. Förra året låg jag i Covid och var rätt risig och jag hade inget som visade att det var någon form av högtid i vårt hem.
I år... har jag börjat "påska" lite. Då jag är allergiker så är inte påskris i vatten, tulpaner eller påskliljor att tänka på... så en gul orkidé är införskaffad och idag har jag plockat ris som inte ska sättas i vatten för här ska firas påsk.  




På förmiddagen åkte vi till Paradisets strand och stod och suktade på bryggan. Isen har i fåror gått upp och förhoppningsvis har den inte raserat något på kajen som går runt ön.



Så var det de där med BÄVER. Som jag skrivit tidigare kan jag se hur han (för det är en han) går med blå jobbarbyxor med hängslen och mäter in vilka träd han ska fälla. I detta fall misstänker jag att han måttade fel. Detta träd är nog att "ta sig vatten över huvudet" för bävern. Farligt nära en ledning är det också och trillar det åt andra hållet... lägger det sig över en väg. Jorå... nu har nog bävern "skitit i det blå skåpet".



Nu har vi kommit hem, ätit och Julia ligger nyduschad och mätt och sover. Inget kan störa en liten dobermannflicka nu... det skulle var om vi prasslar med ostpåsen.


Må gott

I´ll be back.






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...