lördag 13 november 2021

Med lagen i ryggen fungerar allt.


Ibland behöver nyblivna föräldrar barnvakt... och då hoppade nybliven farmor (läs jag) in, även om annat stod på agendan. Jag jobbar heltid, pluggar halvtid och då kan det ibland vara lite snoigt med tid. Det löste jag.

Kurslitteraturen ligger på matsalsbordet och där parkerar jag även datorn. Vi har ett arbetsrum tillika gästrum, och där står den stationära datorn. T som måste få möjlighet att "datorisera", får sitta i där.

Häromdagen när sonen och F behövde hjälp, kom N hit... Då jag hade en inlämningsuppgift som var tvungen att vara klar... fick hon hänga med mig i matsalen. Nu kan hon ALLT om specialpedagogiska perspektiv i relation till varandra, vilka som är varandras motsats och olika dilemman på det. Den lilla (numera 3500 gr) låg på en fårskinnsfäll på matsalsbordet och tittade eller sov och hon hade lagboken i ryggen. Med lagen i ryggen var hon nöjd i över en timme och jag hann klart. Sedan fick hon en kulinarisk middag och somnade om.





Nu dags att fixa lite mat.

Må gott

I´ll be back.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...