söndag 23 oktober 2022

Insektshotell modell JÄTTESTORT



För några år sedan köpte jag ett insektshotell att ha i Paradiset. T skrattade och mig och sa att "hela ön är ett insektshotell". Jag ignorerade honom, för ett hotell ville jag ha. Nu har jag det och det hänger i söderläge och skyddat mot solen av de höga tallarna.
Ska jag vara ärlig, så vet jag inte vilka det är som checkat in... Misstänker dock att kärrspindeln, getingen eller de långa tjocka larverna inte är någon av gästerna.






Hemma hos mina föräldrar hänger det också ett hotell...aningen större än det jag har på ön.




Vi försöker ha blommor som lockar de små surrande invånarna...



 

För några dagar sedan fick jag se det STÖRSTA insektshotellet jag någonsin sett. Någon i Örebro har ställt upp det och det är imponerande stort. Det värmer mitt hjärta att se det. Om vi inte tar hand om insekterna försvinner vi alla.



Nu fortsätter söndagen med en kardemummabulle.


Må gott

I´ll be back.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...