lördag 1 oktober 2022

Hösten är här på riktigt



I veckan fick vi ha N hos oss några timmar medan hennes föräldrar var och gjorde viktigheter... typ träna och fika. N har börjat gå och himlars vad det går, dock lite vingligt men det är en tidsfråga innan hon går ovingligt och springer.

Julias tunna med torrfoder hittade hon och grävde djupt... Vet inte om hon hann svälja någon kula innan jag var på plats och stoppade självserveringen. Kan tillägga att det är inget billigt torrfoder vi köper till vår ungerska prinsessa. Väl sammansatt med proteiner, kolhydrater, vitaminer och mineraler, så jag är inte så orolig att hon fick i sig något utan näring (om hon nu svalde en eller två kulor).





Så blev hon lite trött och en hundbädd är aldrig fel att krypa upp i. Lagom hög och mjuk. Där sov mitt lilla barnbarn och hade just ingen lust att vakna när hennes mamma och pappa kom... Det var först när middagen serverades som hon slog upp ögonen och med ett vrål talade om att hon var superhungrig.



Idag har hösten kommit på riktigt. Vi har tagit upp båten. Det är med sorg i hjärtat.

När vi kom till platsen där vi parkerar bilen och har båten var "stiftelsen" igång med höstjobb. Det var full aktivitet och jag är innerligt tacksam för all hjälp vi får med att få in båten på logen... alla vänliga människor som kommer fram och hälsar och erbjuder hjälp.



När T körde bil och båttrailer till stället där vi drar upp båten... passade jag på att ta en sväng till Paradiset. Jag behövde det... Denna gång är fotografiet taget från öster. Inte så ofta det är från det hållet.





Nu står båten på logen... motorn ska köras för att få sin vart-annat-år-service. Hösten är här... 



Nu lite mat.

Må gott

I´ll be back




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...