söndag 19 februari 2023

Undrar vad det är jag missar?


Igår somnade vi vid 21-tiden. Uppenbarligen var vi supertrötta då vi sov i nio timmar... Vi väcktes av Julias mummel nedanför vår säng. Hon behövde ut och göra toalett. Så... där startade dagen. Vid lunch åkte vi till Paradisets strand för att gå några kilometer... Julia sprang säkert några mil.




Mot väggen vid verkstaden, står skottkärran lutad. Den som vi har när allt ska fraktas ner till båten. Nu är det bara en tidsfråga innan den får börja rulla igen.



Impregnerade stolpar är nerplockade och ligger och väntar efter vägen i skogen. De har hållit uppe de luftburna ledningarna som nu ligger i ett par stora containers. "Himla mycket fint skrot där" sa T när vi gick förbi. Något jag hade svårt att se, det fina alltså. Men uppenbarligen är det så fint skrot att både stolpar och innehållet i containrarna är stöldbegärligt. Undrar vad det är jag missar?



Var lite orolig att det skulle blåst ner något träd ute i Paradiset. Som det ser ut på bilderna, har det inte hänt något... Så himla tacksam för det.


Bävern är ännu inte klar... Nu är det inte långt kvar tills träden ligger. Tre stycken är han på gång att fälla. Duktig grabb... I min värld är det en, han... En bäver med blå snickarbyxor som mäter in vad han ska fälla. Jag kan verkligen se honom framför mig...

 


Nu är vi hemma... har ätit och Julia ligger nyduschad i sin bädd och sovar.

Må gott

I´ll be back.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...