torsdag 23 februari 2023

Solcellslampor till Paradiset.


För ett tag sedan köpte jag två solcellslampor som i vår ska bli med till Paradiset. Vi har redan en likadan som står där ute och den är jag jättenöjd med... så nu blev det två till. Dessa står nu i rumsfönstret och det har väl knappt varit ljust sedan de köptes, så de har inte orkat lysa hela natten. MEN... nu banne mig har de fått ljus, och här om morgonen när jag klev upp sken de massor. De var så fulladdade att de släcktes av dagsljuset och inte för att batterierna inte räckte. 

Jag gillar det där med solceller... Det är de som gör att vi har el i Paradiset och vi letar efter saker som själva kan laddas av solen utan att belasta solcellsanläggningen. Den är först och främst för kylskåp, batteriladdning till verktyg och för att ladda mobiler och dator. 



 

Nu tänker jag lägga mig under en filt och se på tv. Fryser och har ingen lust att göra något. Så får det bli.


Må gott

I´ll be back



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...