lördag 4 mars 2023

Fyndat ljusstake på en auktionssida



När jag levde ihop med sonens pappa, fick vi en ljusstake. En stor rackare som blev min vid separationen. Den ljusstaken har jag älskat från första stund och muttrat många gånger när det är dags att sätta i nytt ljus. Diametern på röret är 4,8 cm, vilket betyder att ljusen som finns att köpa (till ett vettigt pris) är 5 cm och går INTE i. Har hittat ett företag som gör ljus till denna stake, men inget jag ens funderar på att köpa då de är SVINDYRA. Så, det blir att trolla med 5 cm-ljusen.



I veckan hamnade jag på en auktionssida och där... fans en nästa likadan ljusstake som jag redan har. "Råkade" visst buda på den och nu är den min. Köpte ett batteriljus, som är 5 cm i diameter, men som är vaxat så det gick att skala av de där millimetrarna så ljuset gick i. 

Den nya ljusstaken saknar ljusmanschetten. Ska mäta den jag har och se om jag kan hitta någon. Hur svårt kan det vara.



Igår, var det AW i vår matsal. Vi var inte så många, men himla kul... Djupa samtal, roliga samtal och allvarliga samtal. Vi startade tidigt och slutade tidigt. Gillar det, då jag är en trött människa vid 21-tiden och börjar gäspa och vill gå och lägga mig.



Nu är T ute med Julia och jag ska sätta mig med studierna. Inget jag är direkt pepp på.


Må gott

I´ll be back








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...