söndag 5 mars 2023

Upplever mig lite vilsen...





I morse klockan 06.00, vaknade jag av att Julia låg och mumlade i sin bädd och hon hade INGEN lust att fortsätta sova där. Jag tog den mumlande skönheten och gick ut i köket så T skulle kunna sova vidare. Där "drösade" hon ned i sin köksbädd och där passade det henne att sova. Jag kunde inte somna om, så jag drog igång dagen. Fick smyga till kl. 08.00 för att inte väcka T.



På den nedlagda golfbanan finns en liten damm... På tok för liten för att kallas sjö. I den simmar vårens första svanar. Ett säkert vårtecken fastän det blåser isande kallt och inte alls är trevligt ute. Ena stunden strålande sol, medan andra stunden "spösnöar" det.







Just nu... står en skinkstek på spisen och puttrar. Till den ska det bli rotmos. DET är gott.



Jag har massor med kurslitteratur att läsa, men jag kommer mig inte för att göra det. Som jag tidigare skrev, så prokrastinerar jag nästan alltid innan en ny uppgift. Precis som om jag behöver "tjura till" för att orka ta nya tag. Igår satt jag ett tag och försökte bena ut vad i katten det är jag ska göra... Kom en bit, sedan kroknade jag...




Upplever mig... lite vilsen i alla uppgifter... Tvära kast och uppgifterna är tolkningsbara och stora. Motivationen ligger inte i topp. Har inte haft en ledig dag sedan augusti, om jag bortser från julafton. Känner mig lite grå och suddig... Kanske blir bättre när denna examinationsuppgift är klar. Om jag ska vara ärlig... så är det himla jobbigt att jobba heltid och plugga halvtid. Risken att man tappar sig själv lite.


Nu... fortsätter prokrastineringen och för hoppningsvis har jag fått färg i morgon.

Må gott

I´ll be back.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...