söndag 27 augusti 2023

Älva med napp och svarta sockar och Julia 7 år



I veckan som varit har N åkt på förkylning och liten snorig N kom med sin familj och åt middag i torsdags. Nappen ville hon inte släppa i onödan. För så är det när man är sjuk. Hon låg i soffan ett tag och T och hon läste "bästa boken". Den hon alltid vill läsa när hon kommer.




Så provade hon vingarna och kjolen hon fått av T;s brorsdotter. Nappen släppte hon inte. Himla fin liten älva med napp och svarta sockar. 




Efter en timme kroknade N och familjen i Huset på höjden åkte hem.

I fredags... for vi till Paradiset. Vi åkte över sjön mellan skurarna och kom fram utan att en droppe fallit i båten. Himla nöjda.


Sedan regnade det hela lördagen och då menar jag VERKLIGEN att det regnade. Vi tände gasolkaminen och gick inte ut. Läste, åt gott, såg en dålig serie och somnade tidigt.


Mitt i skurandet, fick T för sig att bada...



Idag vaknade vi till strålande sol och en båt som behövde ösas.


Vattnet har är lägre nu än förra helgen. Det är jag glad för.



Och idag... 27 augusti fyller Julia 7 år. Vår lilla (läs 39 kg) ungerska prinsessa är numera medelålders vovveflicka.



Idag passade T på att måla fönsterfoder på toa...


... och södra väggen på gäststugan. Jag trodde inte det skulle bli av denna säsong då vädret de senaste två månaderna inte varit annat än regnskurar. Så... vi kanske hinner det vi sagt att vi skulle göra och ingen är gladare än jag. Vi har båten "Örnen" att laga. Båten jag fick förra året. Får se om vi hinner.



Nu har vi kommit hem, ätit och packat upp. T är och tvättar min bil och jag ska fixa med kläder som tvättas. Julia är nyduschad och ligger i sin bädd och sover djupt efter en middag värd en födelsedagsvovve.


Må gott

I´ll be back.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...