söndag 29 oktober 2023

Vi kan höra hur löven tar mark.



Nu har vi ställt klockorna på vintertid. Jag förstår fortfarande inte varför vi ska hålla på och fjanta med att ställa fram och åter klockan beroende på sommartid eller vintertid. Aningen jobbigt, då Julia inte förstår detta och vid 03.30 började tala om att det var dags att göra toalett, för det gör hon alla mornar i veckan. Det kommer ta några veckor innan hennes "toa-klocka" ställt in sig på vintertid. 

Själv har jag gått och tyckt väldigt mycket synd om mig. Min rygg och nacke gör ont och jag går med TENS-apparaten hela dagarna. MEN... vi har i detta eviga oktobermörker ändå fått några snabba ljusglimtar av sol idag. Kan tillägga att ljusglimtarna var himla snabba.




Rosmarinen jag tog hem från Paradiset står i söderfönster och behöver sol för att må bra. Den visar inga tendenser till att må obra, men den skjuter långa rangliga revor istället för knubbiga fasta skott. Tror det tyder på att det är lite för mörkt.



Idag har Julia fått springa på den nedlagda golfbanan. Jisses vad hon sprang och ögonen glittrade av glädje. Det gäller att passa på innan snöovädret (som det varnats för) kommer.



Nu behövs det inte längre någon blåst för att löven ska falla. De rasar formligen ned och vi kan höra hur de tar mark. Vemodigt och långt kvar till vi kan lägga i båten igen. 




Nu fortsätter vi söndagen med att duscha Julia och äta en pizza. Vi hade vilda planer på kalops, men det orkar vi inte införliva. Så, pizza får det bli.

Må gott

I´ll be back.








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...