söndag 25 februari 2024

En helvass klänning



Nu är den igång igen... den lilla oansenliga orkidén som jag inte vet namnet på och som jag fått av min systers äldsta dotter. En liten knopp har letat sig upp och vrider sig mot solen och jag går och tittar till den varje dag.

Om några veckor, typ två... ska jag börja plantera tomatfrön som sedan ska med till Paradiset. Himlars vad jag längtar.




Korgarna (och påsen) som står i hallen fylls på mer och mer med "bra att ha saker" som ska med till Paradiset. Samma sak gjorde min mamma när det var de som förvaltade vårt Paradis och varje gång retade jag henne för att hon började packa tidigt. Nu är jag själv där... och jag njuter av varje grej som stoppas ned.



Så tittar jag på gamla fotografier. Var tvungen att leta reda på det fotot när jag och min pappa gör små figurer i lera, eller om det är trolldeg. Mamma sa att N är lik mig där...Har dock svårt att se det själv.



Hittade även en bild på min mormor där hon står med mig och min lillasyster i handen. Uppenbarligen ska vi på någon form av tillställning då jag har den "helvassa" klänningen på mig. Mörkblå sammet och tyll i underkjolen som var vasst. Kan vara min kusins dop... 


Så bilden där jag sitter på ugnsluckan och konstaterar att "det är kallt ute"... för luckan var iskall. Helt logiskt tycker jag.




Nu är det dags för lite mat... 

Må gott


I´ll be back





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...