söndag 3 mars 2024

Pollen i luften




Dagarna "svischar" förbi och vi har haft en extradag i februari... typ den 29 februari och nu har vi gått in i månaden mars. Hörde på radion häromdagen att vi nu har vår och det känns hoppfullt. Jag gillar dock inte månaderna mars och april. Allt är skitigt och pollen far runt i luften och idag har vi HÖGA halter pollen och det kan jag intyga. Jisses vad täppt jag blir så fort jag sticker näsan utanför dörren. T är vänligheten själv, som tar de långa promenaderna med Julia och jag är tacksam för det.



 
Idag gick han en lång vända runt vår stadspark och för att komma dit gick han genom Skytteparken. Ingen träning med pil och båge idag... men en nöjd Julia som sprang stora lovar runt i långkoppel. 



Nu står en kalops och puttrar på spisen, Julia ligger i sin bädd och sover. T är ute och handlar viktiga saker och jag ska snart sätta mig och skriva lite ihop med Ida på uppsatsen.


Må gott

I´ll be back.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...