söndag 10 mars 2024

Att träna på att gilla tomater



Mars... ingen månad jag gillar. Blött och skitigt och när solen äntligen är framme, så syns det hur illa putsade fönstren är och hur dammet ligger som ett fint lager där jag dammade häromdagen. Å pollen ska vi inte tala om... jag blir täppt så fort jag sticker näsan utanför dörren. Jag gillar när månaden maj träder in... när det skira gröna gör att inte allt ser så smutsigt ut.

För ett par dagar sedan fyllde jag på orkidélagret här hemma. De gamla hade slutat blomma och står nu i en zinkbalja i sovrummet för att vila sig snygga igen. 




Julia har idag fått springa på den nedlagda golfbanan och ligger nu mätt och trött och sover i sin bädd i köket. Himla bra söndagssyssla så här i mars.




Har även sått tomater. ÄNTLIGEN... tar sig alla små frön blir det över 100 plantor. F har beställt några plantor. N gillar inte tomater, men hon kan inte låta bli att träna på att gilla dem när de ligger i salladen. Kanske går bättre när hon kan gå och plocka dem direkt på plantan. 




Nu är det dags att äta lite sen lunch. Börjar bli aningen hungrig.


Må gott

I´ll be back.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...