söndag 17 mars 2024

Världen skulle vara vänligare om vi iklädde oss tigerdräkt och balettkjol


Vilken vecka... jobb, studier, träffat familjen och firat min moster som fyllt 80


STORT JÄTTEGRATTIS

och innerligt tack för den fina festen och den supergoda middagen. Har nog inte skrattat så här mycket på länge.


De små tomatfrön som jag sådde förra helgen, har börjat titta upp och N och jag har koll på vad som händer. Om någon vecka ska jag så mer frön... luktärt och svartöga. Då blir det mer att ha koll på.




Idag kom Bill och hängde med oss. Han hann med två mål mat, kloklipp, promenad och dusch. Himla jobbigt att komma hit. Hinner inte sova. Bills människor var på teater, Pettson och Findus med fika efteråt. Middag serverades här när de kom vid 17-tiden. 




N kom och hade kattmålning dagen till ära. Så är det när man är en liten människa på 2,5 år. Då kan man vara katt ibland. Häromdagen när sonen hämtade henne på förskolan, var hon iklädd tigerdräkt och balettkjol. Det skulle alla ha på sig när man behöver piggas upp. Jag inbillar mig att världen skulle vara mycket vänligare med tigerdräkt och balettkjol.


Nu har familjen åkt hem till Huset på höjden. N var himla trött. Jobbigt att vara katt.

Jag har vilda planer på att se en film


Må gott

I´ll be back






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...