lördag 14 november 2015

Det finns inget försvar som gäller...

 
 
 
Så där ja... Där försvann en stor bit av mitt hopp om en vänligare värld. Så himla naivt av mig att tro att om jag stänger medierna ute ett tag, försvinner ondskan.
 
Hur mycket ska vi orka med... hur mycket grymhet och död ska vi behöva gå igenom... och då skriver jag "vi" även om jag själv inte var i Paris igår... för "vi" får ta del av det rakt in i maggropen genom mediernas rapporteringar.
Med vilket försvar kan man göra så som världen just fått se att några tog sig rätt att göra. VEM har rätt att skapa så mycket sorg som vi möts av varje dag? För detta finns INGET försvar som gäller... aldrig...
 
 
 
 

 
 
För dem som drabbats... tänder jag ett ljus... Detta ljus är för dem som sörjer, som hoppas på vänlighet, som tar avstånd från ondskan i alla former...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...